Ja, nå har jeg jo holdt på med min fantastiske diett siden september. Hadde ett lite opphold i jula, og har fortsatt nå på nyåret igjen. Jeg syntes såklart som alle andre det var utroolig vanskelig helt i begynnelsen. ALT fristet og jeg syntes SÅ synd på meg selv. Hehe.. Men nå er jeg liksom kommet til det stadiet der det går helt fint å la være å spise godis og kaker osv. Såklart kan det friste innimellom, men da koser jeg meg heller med nøtter, lettis, sjokoladedessert (som jeg lager selv), lavkalori gele og vaniljesaus osv. Så er ikke synd på meg..

Slik ser vaniljesaus og gele pakkene ut. Merke er Heistad. Og jeg lover dere. Denne gele er bedre enn vanlig gele. Og ikke minst sunn!

Siden jeg startet opp på dietten igjen på nyåret gikk jeg rett på fase 1. Det hardeste. Nå er 2 uker gått, og jeg kan tre over i fase 2 om jeg vil. Har ikke helt bestemt jeg om jeg skal holde ut med fase 1 en uke til, eller om jeg skla gi kroppen en pause og gå over i fase 2. Vi får sjå!:)

Wok med svinestrimler..

En nydelig dessert jeg kan spise hver dag om jeg vil. Selv i fase 1.

Her kommer iallefall mine fantastiske resultater siden september 2009:

Gått ned 12 kg
Mistet 12 cm rundt magen (både nederste del av mage og øverste)
Mistet 9 cm rundt øverste del av mage/bryst (Rett under boobsa:P)
Mistet 2 cm rundt armene (alt for dårlig!)
Mistet 11,5 cm rundt hoftene/rumpa
Mistet 5,5 cm rundt lårene
Mistet 3 cm rundt leggene

Dette merkes på kroppen! Det er nydelig skal jeg si dere. Deilig å kunne hoppe rett inn i alle klær jeg har. Og nå må faktisk MANGE av klærne i skapet mitt legges vekk. Rett og slett fordi jeg vasser i de.

Til alle dere som lurer på hvilke diett jeg går på, så bruk bokmerke «diett» som ligger på høyre side av bloggen her!:)

Nå har jeg jo mistet endel cm her og der. Mange kilo er borte. Siden jeg hadde/har endel ekstra vil jeg ha bort litt til så jeg blir helt fornøyd. Så dietten fortsetter. Men det er jo begrensert hvor fin man kan bli av bare diett. Jeg merker det at selvom mange av cm mine er borte så er jo ikke huden noe stram. Den er jo slapp og her og der. Iallefall magen min som har strekt seg så under graviditeten. Og armene mine vil jo ikke bort med denne dietten, så da er det bare en ting igjen for meg å gjøre. Nemlig trening.. Gosh, så tiltak tenkte jeg når jeg skulle starte med dette. Men fytti å morsomt det egentlig er. Jeg har også nå en avtale med Anne om at vi skal iallefall trene 2-4 ganger i uken frem til juni. Dette er en avtale hu har med jobben, som jeg da utnytter å hive meg på.

Så nå om dagene går det i zumba for fulle guffer. Det er skikkelig trening alså! Og ikke minst morro. Jeg og Anne har noen filmer som vi danser til sammen. Etter zumbaen varierer vi litt med sit ups, push ups og andre styrkeøvelser. Dette er hva jeg skal gjøre 2-4 ganger daglig. Utenom dette er jeg igang med rockingen igjen, etter at den har blitt nedstøvet i ett hjørne. Jeg har enda ikke bestemt meg for om jeg skal rocke hver dag, eller si at det holder med hver 2.dag. En ting er sikkert. Nå har jeg rocket i 2 dager og det er PAIN! Blåmerkene kommer for fult. At jeg aldri lærer meg å ikke slutte med rockingen. For da blir det jo like ille når jeg starter på`n igjen.

Se hvor fort denne treningsmåten har spredd seg!

Så mitt mål frem til juni er:
* Danse zumba 2-4 ganger i uken
*Trene styrke (spesielt mage og armer) 2-4 ganger i uken
* Rocke 4-7 ganger i uken
* Klare spagaten
* Gå turer med Martine så ofte som mulig

Nå som dette er sakt til dere lesere kan jeg jo ikke hoppe av. Så jeg vil oppdatere dere videre om hvordan treningen går, og om evt resultater. Kom igjen lesere, hiiv dere på så oppmunterer vi hverandre.:)

Uke 3:
Tordag: Danset 1/2 t zumba. Styrketrening – sit ups & armtrening. Uttøying
Fredag: Danset 1/2 t zumba. Styrketrening – sit ups & push ups. Uttøying
Søndag: Danset ett kvarter med zumba. Mer rakk jeg ikke da vi måtte på legevakt/sykehus med Martine.

Uke 4:
Tirsdag: Danset 50 min med zumba. Armtrening. Uttøying. Rocket i 3 min.
Onsdag: Rocket 1 min. Fant ut at 3 min ble litt mye i begynnelsen. FY så vondt.. Gått 1 t tur med Martine.

Del innlegget mitt

10 thoughts on “Diett og trening

  1. Grattis til deg. Såå flink du er :)

    Selv har jeg nå kuttet ut poteter, ris, pasta og brød.
    Og det er stooor forandring for meg..
    I tillegg trener jeg. Holdt på to uker nå. Og det går jo fint ;)

  2. SVAR : Ja han er den beste :D
    Ja vi må være flinke til å ta vare på de snille mannfolka vi har vært så heldige å få oss Veronica ;) Sette pris på dem!!

    Jeg ble sjukemeldt i dag,og fikk resept på noen smertestillende som funker. Så nå ser hverdagen litt lysere ut igjen :)

  3. TAKK TAKK TAKK!! Dere er hærlige :D

    Karen: Jepp, i knoow :) Trener ikke armene hver dag. Kun magen.

    Linn: Ja, det gjør du nok helt sikkert :) Ja den desserten er driit god! Oppskrift i ett tidligere innlegg jeg laget.

    Linn Beate: Boken er full av flotte oppskrifter :)

    Annie: NÅ ER VI IGANG! Også er det jo SÅÅ morro <3

    Stine: MAten er faktisk god. Det eneste som er tiltak er å lage den hele tiden ;) Har tidligere lagt ut oppskrifter på det jeg har spist :) Kan prøve på å legge ut noen fler etterhvert kansje :)

  4. Flink du er Veronika!
    Maten ser jo helt fantastisk ut også! Hadde vært fint å få noen oppskrifter, selv om vi ikke følger dietten. Desserten ser iallefall herlig ut =)

    Du blir nok en nydelig brud =)
    Ha en fin helg dere =)

  5. kunne jeg fått litt opskrifter kanksje? :*P desserten så nydelig ut!

    du er utrolig flink veronika. jeg gjør som linn, bøyer meg i støvet!
    beundrer styrken din. og syntes du er utrolig målrettet!

    YOU GO GIRL!!!!

    klem :)

  6. Jeg bøyer meg i støvet!! You are AMAZING!!!!
    Kjenner jeg blir litt stolt av deg,hihihi ;)

    Håper jeg også kan gå ned litt nå som jeg trener 3 ganger i uka,og har lagt om kostholdet mitt :)

    Trur jeg må prøve meg på den sjoko desserten din,mmmm

  7. bra du er i gang, bare husk på å ikek trene de samme musklene hver dag når du gjør styrkeøvelsen ;)
    untatt magen… kan trenes hver dag :D

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *