Da er vi vel hjemme igjen etter en fantastisk flott tur i flotte gran canaria. Vi var hjemme kl 6 på søndagsmorgen og fikk noen timer søvn før vi fikk litt besøk av fam og venner som ville høre hvordan turen hadde vært. Jeg tenkte vise dere litt (MYE) bilder fra turen. Fotoglad som jeg er så ble det mye bilder.. Og jeg har prøvd å plukke ut gang på gang men endte vel opp med alt for mange bilder.. Men men. Bilderas blir det.. Et eget innlegg om hotellet og tips om både hotellet og reisetips vil komme etterhvert om dette er av ønske..
Vi dro hjemmenifra lørdagsmorgen. Barna var i strålende humør og bilreisen inn gikk veldig bra. Barna hadde dvd på bak og syntes dette var veldig moro. Den siste halvtimen ble ikke fult så bra da Matias plutselig fikk veldig vondt i ørene og hylte alt han klarte. Han startet nemlig å bli litt syk før vi dro. Men vi viste at varmen og luftfuktigheten der nede hjalp så vi valgte å dra. Jeg satte meg bak i bilen med han å prøvde mitt beste for å trøste. Etter litt astammedisin og smertestillende sovnet han..
På flyplassen hadde vi god tid noe vi syntes var veldig greit. Vi spiste lunch og skravelt med ungene om turen vi nå skulle på. Martine var VELDIG opptatt av alle flyene og gledet seg stort til å fly det «røde flyet». Gleden var stor når vi endelig fikk komme ombord. På flyet gikk også alt veldig flott og Matias sovnet faktisk når vi lettet. Og med en stellebag full av leker og aktiviteter hadde de masse å gjøre på turen.
Når vi kom ned tok vi bussen (start tour) til hotellet og fikk skiftet slik at vi akkurat rakk middagen. Vi valgte halvpensjon der vi fikk frokost og middag inkl i prisen, samt drikke. Dette var vi veldig fornøyd med. Veldig deilig å kunne ha dette inkl siden vi var mye på hotellet, samt at vi kunne ut å prøve litt «annet» til lunch.
Etter middagen var vi så spente så vi tok oss en runde i bassengområde. Vi ble helt lamslått av hvor flott det var! Her var det bruer, strand, barnebasseng, dypt basseng, solsenger, spa, resturanger osv. Her hadde du egentlig alt du trengte. Martine leket litt i sanden (som var litt oppenfor «stranden») før vi gikk på rommet og la oss.
Søndagen ble brukt på å utforske dette flotte stedet. Vi fikk servert herlig frokost med et vanvittig stort utvalg! Her var det noe for enhver smak. De hadde tilogmed egen «sunne» hjørne med lavcarbomat. Mange forskjellige typer jucier og masse god frukt.
Vi gikk litt oppover for å ta ut penger (siden minibanken var nede denne dagen) og turen gikk da til et kjøpesenter (faro). Selve senteret var stengt, men jeg tror ikke det var mye butikkene der egentlig. Men vi fikk kjøpt inn litt snacks på butikken, en oppblåsbar båt og ikke minst IS… Nam!
Jeg og Martine tok en tur på «mini club» mens Matias tok en blund. Dette var et stort lekerom der det alltid satt ansatte fra hotellet om man ville ha «barnevakt». Jeg og Martine leket litt der nede sammen og det syntes hun var koselig. Litt mamma og Martinetid. Denne dagen var nokså kald og overskyet så det ble ikke mye sol, men noe bading ble det fordi..
Mandagen hadde vi avtalt med familien Mæla å møtes i Palmitos park. Jentene våre viste ingenting så de fikk en stor overaskelse da dem fikk øye på hverandre. De løp bort til hverandre og heiv armene rundt hverandre. Herlig syn! Etter dette var de «knoll og tott» resten av dagen. De leide hender, skravlet om alle de flotte dyrene, så på forskjellige show og koset seg. Alle storkoset seg! Her kommer litt bilder fra dagen:
Resten av dagene ble brukt mye på hotellet. Hotellet hadde masse opplegg der man kunne være med på forskjellige aktiviteter. De hadde en lekeplass der vi var mye med ungene. Hotellet hadde også muligheten for «bamseklubb» men siden dette var foreldrefritt ønsket ikke Martine å være med, noe som var helt i orden for oss. Mer tid sammen som en familie gjorde ingenting :)
Men bamse var veldig spennede! Martine pratet mye om den og gledet seg stort til å møte ham. Et fast klslett kom han til strandlinjen og barna fikk hilse på. Dette var stor stas. Og Martine som ellers er litt skeptisk til slike utkledde mennesker løpte bort å gav han en stor klem. Hun viste stolt frem badedrakten sin der hun hadde bilde av bamse på..
Den ene dagen gikk vi litt oppover langs veien til en stooor spillehall. Her var det virkelig paradis for barna. De hadde alt av spillemaskiner, biler og busser som kunne kjøres, bowling, div spill og leker osv. Det var også et tivoli her, men dette åpnet ikke før kl 18.00. Vi tenkte egentlig å dra på dette den ene kvelden, men valgte heller å bli på hotellet for «mini disco» da Martine uansett ikke ville tatt noen av karusellene.
For minidisco var det Martine og Matias så frem til hver eneste dag! Hver kveld etter middag var det disco for barna. Da var det først en halvtime med felles dans (der noen damer eller menn fra hotellet gav instruksjoner) og leker. Martine var med på noe, men satt for det meste å fulgte ivrig med fra sidelinjen. Hun reiste seg innimellom og danset i vei for deretter å sette seg igjen. Litt skummelt var det jo.. Men hun har jo blitt såpass stor at å sitte med mamma var litt flaut. Så hun tok med seg en ministol og satt seg gjerne på andre siden. Herlig!
Etter dansen og lekene var det fridans og det fløy unger hit og dit hele kvelden. Hver dag etter minidiscoen var det opplegg for barna. Den ene dagen var det ansiktsmaling, en annen dag dyreshow (der jeg btw ble dratt opp på scenen). Det var ballonglaging og kino. Ungene elsket det!
Når klokken var 21.30 var det show på scenen. Dette var alt fra dans, musikk til musikaler. Ungene var også med på dette og satt da på fangene våre og fugte ivrig med. Martine sovnet et par av kveldene, men Matias var helt våken hver kveld. Så det ble sene kvelder… Men dem sov da til ca 9 på morgen, mens Matias tok formiddagsluren sin litt senere enn vanlig.
Ellers tok vi en tur til et kjøpesenter som het «Yambo» i nærheten. Vi ønsket å dra et sted som ungene kunne få glede av, så dette ble da anbefalt. Her var det alt fra suvinerbutikker til markedbutikker. Martine shoppet masse. Alt fra smykker til kittyveske. Etter en timestid her tok vi turen tilbake til hotellet. Vi lurte også på å ta en tur til stranden som var rett i nærheten, men siden det blåste endel ble vi heller på hotellet. Fordelen med hotellet var at bassengområde var i midten av hotellet slik at det nesten alltid var minimalt med vind. Herlig!
Hjemreisen gikk også veldig fint – untagen flyreisen… Matias slet veldig med ørevondt + at han var overtrøtt. Han fikk skrikeanfall og var umulig å roe.. Igjen måtte vi frem med smertestillende og han sovnet til slutt i en times tid. Men etter dette ble det pån igjen.. Stakar lille.. Det er i tider som dette jeg er overlykkelig over operasjonen som skal finne sted om bare noen få uker.. I forhold til Matias sin form var han i veldig god form der nede. Første natten var airc litt på og det funket dårlig. Matias ble virkelig dårlig og det ble veldig lite søvn den natten. Men siden natten var nokså kjølig klarte vi oss fint uten heldigvis. Så etter dette var han superfin i formen og pusten. Han hadde ikke lengre «fantombriller», han hostet ikke en eneste gang i løpet av hele turen (her hjemme er han veldig ille på natten), han brukte til og med ikke astmamedsiner der nede! Helt utrolig.. Her kommer litt flere bilder fra turen med noen små kommentarer under:
Etter at Martine så ei jente med denne kjolen ble hun helt betatt! Derfor kjøpte vi også en til henne i en butikk på hotellet. I denne butikken solgte de også masse badeting og mye annet. Kjekt!
Et laaangt innlegg! Men for de intereserte så kom det iallefall et innlegg =)
Del innlegget mitt

30 thoughts on “Gran Canaria turen

1. Så fin tur dere har hatt <3 :-) Vi prøver å få til en tur i sommer når frøken min er nermere 1 år :-)

Hvor er den fine grå kjolen som Martine danser i fra? :-)

2. Så koselig tur! :)
    Skjønner den kjolen er populær, Oda-Marie fikk akkurat samme kjolen da vi var i Spania for litt over et år siden, hun elsker den ennå så kjekt hu er så lita at den ennå passer :P

Gleder meg til å lese om hotellet dere var på også.. og kanskje bilde fra da du blei dratt opp på scena?? :) :)

3. Ser helt fantastisk ut! Jeg og samboeren reiser nedover (uten barn) 30. mars. Hvordan er det med internett på hotellet? Og var maten variert? Vi har også bestilt halvpensjon. Lurer også på om hvordan prisnivået er på drikke og lunsj på hotellet?

• Så moro :D

Internett måtte man kjøpe. Ikke alt for gal pris men var vel 15 euro for en uke om jeg ikke husker feil. Internetten er litt dårlig. På rommet måtte jeg sitte ved verandan for å få siganelr. Inne på rommet var dem ikke tilstede..

Maten var veldig variert og stort utvalg. Eneste minuset var smaken på middagen. Vi syntes maten var smakløs, men slik blir det fort når det er halvfabrikat. Er jo slik på sånne store hotell..

Det var veldig rimelig igrunn. Vi kjøpte lunch hver dag der omtrendt. Kjøpte masse drikke hver kveld på minidiscoen og underholdningen etterpå (alt fra cola til konjak.) Ungene kjøpte is hver dag osv. Vi fikk en regning på rett under 1000 kr på slutten av turen =)

4. Så ut som en skikkelig koselig familieferie.. :) Skriv gjerne et innlegg om hotellet og tips!

5. Ser at dere har hatt en super tur, med masse familiekos :)
    Ekstra glad for at Matias var i så fin form på turen :)
    Tusen takk for at du delte den med oss :)

Ha en flott uke med din fine familie :)

6. Tusen takk for et langt og fint innlegg! Vi skal på det samme hotellet og reiser på søndag:-) Dette var veldig nyttig å lese:-)

7. Så helt perfekt ut!! Skjønne familien :) Denne turen unte jeg dere virkelig.
    Koselig å ha deg på sofabesøk i dag,kom gjerne snart igjen <3

8. Det så veldig fint ut! Bra dere har kosa dere!! Vi tenker å reise til cran canaria i mai/ juni, så blir spennende hvor vi ender :)

9. Så helt fantastisk ut! Vi vurderer en tur nedigjen,men vi syntes flyreisa er litt lang. Hadde med oss Ola når han var 14/15 måneder og alt var perfekt,utenom en litt langflyreise hjem med omg.syke!! :-) Hehe..
    Det virket hvertfall som dere har hatt det helt supert;-)
    Klem Camilla Bergsvand

• Flyreisa var litt lang ja. Det merket vi. Spesielt med 3 seter på oss fire.. HUFF omgangssyke på flyturen, det hørtes helt grusomt ut!!

gc er jo helt fantastisk =)